Media in de mix
Er valt veel te klagen over wat er allemaal via de media over ons wordt uitgestort. Irriterende reclames en nietszeggende advertenties zijn aan de orde van de dag. Soms zitten er echter ook verrassend leuke dingen tussen. Ik som er een paar op die me opvielen.
• Veel autofabrikanten proberen hun nieuwste product in reclames klasse mee te geven. Een tv-spot die daar naar mijn mening erg goed in slaagt is die van de Mercedes C-Klasse Estate. Een mooi vormgegeven en gefilmd concept, lekker theatraal en opwindend, maar met stijl; precies het imago dat je als fabrikant van duurdere auto's graag wil hebben.
• Het ontwerpen van een originele albumcover is geen sinecure. Zo'n beetje alles is al een keer gedaan. Voor de Boogy Bytes albums heeft men een geinige invalshoek gevonden: de dj's die de tracks hebben gemixt staan er op alsof ze net een flinke bitch slap in het gelaat kregen. Ik weet niet of er een diepere boodschap in zit (de muziekindustrie kennende vast niet), maar lollig is het wel.
• Een actiegame wordt vaak met trailers aangekondigd. Net als bij films is het doel de kijker hongerig te maken naar meer sensatie en eye-candy. Dat resulteert vaak in indrukwekkende, maar fantasieloze filmpjes van digitaal geweld. De makers van Battlefield: Bad Company gaven er een leuke draai aan, die de doelgroep vast zal aanspreken. Bekijk de trailer in lage en in hoge (breedband only!) kwaliteit.
• Op de satirische site The Onion (NB: mogelijk pikante humor) trof ik een inventieve Flash-banner aan – eigenlijk zijn het er 2 – waarin leuk wordt ingespeeld op de slechte reputatie van Windows Vista. Ik heb de pagina opgeslagen en hier geparkeerd als (virusvrij) .mht-bestand. Downloaden en openen met Internet Explorer. Zou moeten werken!
• Eén van de raarste acteurs neemt deel aan één van de raarste interviews die ik ooit heb gezien. De setting is grappig en weerzinwekkend tegelijk, en dat maakt 't geheel zo geniaal. Adjectieven die eigenlijk ook van toepassing zijn op John Malkovich zelf.
• Het is al 2 jaar oud, maar 3rd World Farmer is nog steeds het vermelden waard. De boodschap dat je als boer in een derdewereldland de strijd tegen de natuur en andere tegenslagen niet kunt winnen, komt door dit 'spel' heel duidelijk over. Wel jammer dat slechts een uitgesproken worst-case scenario als uitgangspunt wordt genomen. Weet jij de familie in leven te houden?
• Dit weekeinde stond er een mooie cartoon van Gorilla in de Volkskrant, naar deze deze bekende foto. De term 'supermarktoorlog' is natuurlijk ook wat vreemd. Behalve voor het patatje wordt de term 'oorlog' zelden voor iets niet-gewelddadigs gebruikt. De links en rechts gesneuvelde winkelwagentjes maken het plaatje af.
• Veel autofabrikanten proberen hun nieuwste product in reclames klasse mee te geven. Een tv-spot die daar naar mijn mening erg goed in slaagt is die van de Mercedes C-Klasse Estate. Een mooi vormgegeven en gefilmd concept, lekker theatraal en opwindend, maar met stijl; precies het imago dat je als fabrikant van duurdere auto's graag wil hebben.
• Het ontwerpen van een originele albumcover is geen sinecure. Zo'n beetje alles is al een keer gedaan. Voor de Boogy Bytes albums heeft men een geinige invalshoek gevonden: de dj's die de tracks hebben gemixt staan er op alsof ze net een flinke bitch slap in het gelaat kregen. Ik weet niet of er een diepere boodschap in zit (de muziekindustrie kennende vast niet), maar lollig is het wel.
• Een actiegame wordt vaak met trailers aangekondigd. Net als bij films is het doel de kijker hongerig te maken naar meer sensatie en eye-candy. Dat resulteert vaak in indrukwekkende, maar fantasieloze filmpjes van digitaal geweld. De makers van Battlefield: Bad Company gaven er een leuke draai aan, die de doelgroep vast zal aanspreken. Bekijk de trailer in lage en in hoge (breedband only!) kwaliteit.
• Op de satirische site The Onion (NB: mogelijk pikante humor) trof ik een inventieve Flash-banner aan – eigenlijk zijn het er 2 – waarin leuk wordt ingespeeld op de slechte reputatie van Windows Vista. Ik heb de pagina opgeslagen en hier geparkeerd als (virusvrij) .mht-bestand. Downloaden en openen met Internet Explorer. Zou moeten werken!
• Eén van de raarste acteurs neemt deel aan één van de raarste interviews die ik ooit heb gezien. De setting is grappig en weerzinwekkend tegelijk, en dat maakt 't geheel zo geniaal. Adjectieven die eigenlijk ook van toepassing zijn op John Malkovich zelf.
• Het is al 2 jaar oud, maar 3rd World Farmer is nog steeds het vermelden waard. De boodschap dat je als boer in een derdewereldland de strijd tegen de natuur en andere tegenslagen niet kunt winnen, komt door dit 'spel' heel duidelijk over. Wel jammer dat slechts een uitgesproken worst-case scenario als uitgangspunt wordt genomen. Weet jij de familie in leven te houden?
• Dit weekeinde stond er een mooie cartoon van Gorilla in de Volkskrant, naar deze deze bekende foto. De term 'supermarktoorlog' is natuurlijk ook wat vreemd. Behalve voor het patatje wordt de term 'oorlog' zelden voor iets niet-gewelddadigs gebruikt. De links en rechts gesneuvelde winkelwagentjes maken het plaatje af.
Hahaha, dat interview in die badkuip. Erg bizar...
BeantwoordenVerwijderenDie Craig Bierko is ook acteur he? Ik ken em van die geweldige film A Long Kiss Goodnight, waarin ie de slechterik speelt.
:-D
O ja, nu je het zegt! Handig, zo'n zusje met encyclopedische kennis van het Amerikaanse acteursbestand ;-)
BeantwoordenVerwijderenOndergewaardeerde film, trouwens.